Inställningar
  • 29 Jan 2025
  • 3 minuter att läsa
  • Pdf

Inställningar

  • Pdf

Sammanfattning av artikeln

Här hittar du alla inställningar som finns att göra i Infinity mobile. Inställningarna hittar du under “Huvudmeny → Inställningar”.

Profil

Här ställer du in hur du arbetar, detta för att appen ska kunna sätta korrekta tider när en profil aktiveras med “Nästa arbetsdag”.

Arbetstider - Här ställer du in tiderna du arbetar, behövs för att korrekt klockslag ska sättas när en profil aktiveras med “Nästa arbetsdag”.

Arbetsdagar - Här ställer du in dagarna du arbetar, behövs för att korrekt dag ska sättas när en profil aktiveras med “Nästa arbetsdag”.

Samtal

Ställ in hur du vill hantera dina samtal.

Visa utgående nummer - Ställ in vilket nummer du vill visa vid utgående samtal. Du kan välja de telefonnummer du har tillgång till (konfigureras i Infinity portal), “Dolt nummer” och alternativet “Enligt profil” som innebär att numret som är inställt i respektive profil kommer användas när profilen är aktiv.

Välj enhet att ringa med - Välj vilken enhet du ska ringa med, mer information hittar du här: Ring på olika sätt med mobilappen

Samtal väntar - Aktivera funktionen samtal väntar, tänk på att funktionen även behöver aktiveras i telefon. Sök efter “samtal väntar” i telefonens systeminställningar.

Softphone - Här aktiverar du den inbyggda softphone-klienten i mobilappen. Tänk på att du behöver även ha en enhet av typen “mobile softphone” på din användare i växeln, konfigureras i Infinity portalen. Du behöver även tillåta appen att använda din mikrofon. Kontakta din administratör om du behöver hjälp med funktionen.

Anslut softphone med - Välj vilka nätverk din softphone ska använda. Tänk på att Mobildata belastar ditt mobilabonnemang.

Standardmetod för utgående samtal - Välj hur du vill ringa via appen med softphonen aktiverad. Via “Mobil”, “Softphone” eller “Fråga” för att välja vid varje nytt samtal.

Tema

Mörkt läge - Aktivera för mörkt läge i hela applikationen.

Basfärg - Välj basfärg i appen, basfärgen används i både ikoner och rubriker.

Kontakter

Visa avdelningar - Med denna aktiverad så kommer växelns alla kontakter sorteras in under respektive avdelning i kontaktlistan. Användarna i respektive avdelning kan sedan visas/döljas.

Kommande profil - Visar nästkommande profiler på alla användare i växeln.

Visa kortnummer - Med denna aktiv så visas användarens kortnummer inom parentes efter användarens namn.

Visa anteckning - Aktiverad så visas användares anteckningar, se Din profilsida för mer info om anteckningar.

Sortera kontakter efter - Välj hur du vill sortera dina kontakter.

Ändra startsida för kontakter - Välj vilken kontakt-flik som appen ska starta med. Användare, Favoriter eller Kontakter.

Kopiera användarna till telefonbok - Kopiera in alla användare i växeln som kontakter i din lokala telefonbok. Kräver behörighet till telefonens kontaktbok, se Behörigheter.

Ta bort gamla kontakter - När du kopierar in alla användarna till telefonboken kan du även välja att radera tidigare skapade kontakter som inte längre finns i växeln.

Tänk på detta vid kopiering av kontakter

Redan existerade kontakter i telefonboken som har exakt samma namn som någon av användarna kan komma att slås ihop som en och samma kontakt. Detta beror helt och hållet på hur telefonen lagrar sina telefonbokskontakter. Appen försöker i möjligaste mån (beroende på telefonmodell) undvika sammanslagning av kontakter genom att lägga till “Infracom Infinity“ efter kontaktnamnet ifall den upptäcker “namn-krockar”.

Om man sedan vill radera dom skapade användarna så kan det hända att tidigare existerande telefonbokskontakterna med samma namn också går förlorade. Majoriteten av telefonerna ska inte uppleva detta då kontakterna lagras separat, även om dessa kan ligga under ett och samma namn i telefonens kontaktlista.

Ändra aldrig en användares uppgifter via telefonen, gör det istället via appen eller i Infinity portal.

Köer

Visa inkommande kösamtal - Om du vill att inkommande kö-samtal ska visas i appen. Välj antingen att visa alla köande samtal, endast samtal i de köer du är medlem i eller inga alls.

Kömedlemsskapssortering - Aktivera om du vill sortera företagets köer efter de du är medlem i som då hamnar högst upp i listan. Tänk på att ifall du gjort en egen sortering av köerna så kan de

Notifieringar

Profil - Få en notis varje gång du byter profil

Röstmeddelanden - Få en notis vid nya röstmeddelanden

Chatt - Notis vid inkommande chatt-meddelanden

Missade samtal - Notis vid missade samtal

Inkommande samtal - Notis vid inkommande samtal

Övrigt

Tips - Visar hjälpsamma dialoger i appen. Inaktivera/aktivera för att nollställa.

Hjälpcenter - Öppnar Infracoms hjälpcenter där du kan läsa mer om Infinity Mobile.

Integritetspolicy - Läs vår integritetspolicy

Om - Visar det aktuella versionsnumret på appen

Logga ut - Loggar ut dig ifrån appen.


Var den här artikeln till hjälp?

What's Next
Changing your password will log you out immediately. Use the new password to log back in.
First name must have atleast 2 characters. Numbers and special characters are not allowed.
Last name must have atleast 1 characters. Numbers and special characters are not allowed.
Enter a valid email
Enter a valid password
Your profile has been successfully updated.