- 20 Sep 2022
- 1 minut att läsa
- Skriv ut
- Pdf
Ringback - lägg på och stå kvar i kön
- Uppdaterad 20 Sep 2022
- 1 minut att läsa
- Skriv ut
- Pdf
Vad är ringback?
"Lägg på luren men behåll din plats i kön - bli uppringd när det är din tur..."
Med ringback behåller kunden sin plats i kön utan att ha samtalet igång och blir sedan automatiskt uppringd när kunden kommer längst fram i kön.
Det fungerar så att kunden ringer in som vanligt t.ex. till Er kundtjänst och hamnar då i kö. De flesta företagen har hög belastning endast periodvis, eller kanske låg bemanning, vilket skapar längre väntetider än normalt. Med Ringback ökar kundens tolerans mot väntetid och får via ett knapptryck möjlighet att istället bli uppringd när det är dennes tur i kön.
Systemet håller koll på vem som ringde in först och ringer automatiskt upp en handläggare som lyfter på luren och väntar sen på att kunden ska svara.
Fördelar:
- Kunden slipper sitta i långa telefonköer
- Kunden behåller sin plats i kön
- Inga missade samtal
- Nöjdare kunder
Hur kommer jag igång?
Funktionen kräver en extra licens och du beställer licensen av din säljare. Gå in i Infinityportalen och gå gå in på den kö du vill aktivera det på. Under köval väljer du den siffra som kunden skall trycka för att aktivera ringback-funktionen. Tänk på att ni behöver lägga in under meddelande i kö att den som ringer in kan bli uppringd genom att trycka på det val ni väljer.Den som ringer in och trycker på det valet får då ett val att antingen bli uppringd på det numret man ringer in eller lämna sitt eget nummer. |