- 21 Dec 2023
- 1 minut att läsa
- Skriv ut
- Pdf
Zendesk
- Uppdaterad 21 Dec 2023
- 1 minut att läsa
- Skriv ut
- Pdf
Integrera Infinity Teams App i Teams eller Communicatorn med Zendesk
Med den här integrationen kan du få information från Zendesk i både Communicatorn och i Infinity Teams App i Microsoft Teams. Med ett klick kan du ladda kunden i Zendesk för att hitta tex pågående och tidigare ärenden för att ge en snabbare och bättre support till din kund.
Microsoft Teams med Infinity Teams App
Med integration till Zendesk kan du öppna den inringade kundens ärende och se information från Zendesk direkt i din Infinity Teams App.
Ärenden för kunden kommer visas under Timeline/History där du får en överblick av kundens kontaktytor med din organisation.
I Communicatorn
När du har ett pågående samtal från eller till ett telefonnummer som finns i er Zendesk så ser du det i samtalsfliken. Klicka för att öppna Zendesk och få upp kundbilden med ärenden så att du snabbare kan hjälpa kunden. |
Konfiguration
För att konfigurera integrationen så behöver du först förbereda Zendesk och sen kan du ställa in Communicatorn eller CallApp beroende på vilken du använder.
I Zendesk
Klienterna behöver följande information från Zendesk
- Domain, till exempel infracomcommunications.zendesk.com
- User - användarens Zendesk användarnamn/email
- API Token - ett token skapas som kan används för flera användare
För att ladda ner API Token, logga in som admin i Zendesk och gå till Zendesks API
|
Konfigurera Infinity Teams App
Grunduppgifter som krävs:
Inställningar för att få integrationen som du vill:
|
Konfigurera Communicatorn
Klicka på blixten för att komma till "Automationer och integrationer". Under fliken Integrationer väljer du sedan Zendesk.
Fyll i följande:
Inställningar:
| |
En grön checkbox till höger visar att Communicatorn har kontakt med Zendesk. Nu är allt redo! |