Hur kan jag felanmäla samtalsproblem?
- 22 Feb 2023
- 1 minut att läsa
- Skriv ut
- Pdf
Hur kan jag felanmäla samtalsproblem?
- Uppdaterad 22 Feb 2023
- 1 minut att läsa
- Skriv ut
- Pdf
Sammanfattning av artikeln
Tyckte du att den här sammanfattningen var användbar?
Tack för din feedback
När du rapporterar samtalsproblem till Infracom är det viktigt att du inkludera all relevant information från början för att vi snabbt ska kunna hjälpa dig.
Ett samtalsproblem kan vara att det inte går att ringa ett nummer eller att det inte blir ljud åt ett eller båda hållen i samtalet.
Skicka gärna in ärendet via mail till oss, se Våra kontaktvägar.
Vad är relevant information?
För att vi ska kunna felsöka samtalsproblem behöver vi minst ett samtalsexempel som inkludera följande information:
- Datum och tid (för problemsamtalet som inte hunnit bli gammalt)
t.ex. 13-01-2023 09:15
- Alla relevanta nummer som var inblandade i samtalet (ringande, uppringd, överförd av/till)
t.ex. +46812345543 ringer till +4578987634
- Samtalets beteende (felmeddelande, felbeteende)
t.ex. röst som säger ”tekniskt fel”
- Förväntat beteende (för ett fungerande samtal)
t.ex. samtalet ska kopplas till …
- Ytterligare information
t.ex. min kollega kommer fram utan problem, problemen började den eller redan utförd felsökning
Var den här artikeln till hjälp?