Hur undviker vi att flera ringer tillbaka på samma missade kösamtal?

Prev Next

Det händer såklart ibland att man missar att besvara en del inkommande kö-samtal, framförallt under hård arbetsbelastning. Dessa samtal dyker då upp som missade i samtalshistoriken i kön. Nu finns det möjlighet att hantera missade samtal utan att flera medlemmar ringer tillbaka eller att ingen gör det.

I både din desktop-klient och mobilapp kan du markera missade kösamtal som hanterade, vilket gör att dina kollegor enkelt kan se att det missade samtalet har hanterats och inte längre behöver tas om hand.

I din desktop klient sorteras alla missade samtal under 2 kategorier, “Missade Hanterade” och “Missade ohanterade” där du enkelt kan lista både hanterade och ohanterade. Om du ser ett missat samtal som ej är hanterat:

  • Ring tillbaka på numret genom att klicka på Ring-knappen

  • Markera därefter samtalet i listan som hanterat genom att klicka på det i och välja “Hanterat”.