Inställningar
  • 03 Dec 2024
  • 2 minuter att läsa
  • Pdf

Inställningar

  • Pdf

Sammanfattning av artikeln

Här hittar du inställningar för växeln som av olika anledningar inte är integrerade i gränssnittet ännu, det kan bero på att inställningen är unik för ett fåtal kunder, en ny inställning eller unik i sitt slag att den inte passar in någon annanstans. Ändra dessa med försiktighet.

För att aktivera inställningen sätter du värdet till 1 för att aktivera och 0 för att stänga av.

Klicka därefter på Spara.

Glöm inte att synkronisera ändringarna i växeln.

Vanligaste inställningarna

Nedan har vi listat de vanligaste inställningarna tillsammans med exempel. Under det hittas alla inställningar som finns tillgängliga tillsammans med en kort beskrivning.

Visa hela numret på interna samtal

Om du vill att användarna i växeln ska visa sina fullängdsnummer även på interna samtal så aktiverar du “SHOW_PSTN_NUMBER_INTERNAL“ genom att sätta den till 1.

Force = Det callerid som användaren valt att visa utåt, antingen i mobil-appen eller i softphone.
Profile = Det callerid som är inställd på aktiv profil.
User = Det callerid som är satt som standard på användaren.

Visa A-nummer vid övervakad koppling

Med denna inställning aktiverad kommer A-partens nummer visas för C-part vid en övervakad samtalskoppling.

A-part = Inringande
B-part = Besvarar och kopplar övervakat till C-part
C-Part = Mottagre av det kopplade samtalet  

Visa valt PSTN-nummer på interna samtal

Om du vill att användarna i växeln ska visa sina fullängdsnummer även på interna samtal så aktiverar du “SHOW_PSTN_NUMBER_INTERNAL“ genom att sätta den till 1.

Force = Det callerid som användaren valt att visa utåt, antingen i mobil-appen eller i softphone.
Profile = Det callerid som är inställd på aktiv profil.
User = Det callerid som är satt som standard på användaren.

Visa alltid användarens standard callerid på interna samtal

Aktivera denna om du vill tvinga att alltid visa användarnas standard callerid på interna samtal. Denna överskrider inställningen ovan (SHOW_PSTN_NUMBER_INTERNAL)

Ändra standard destination för återanrop

FAILOVER_DESTINATION_ON_RETURN_CALL
Används för att sätta en annan destination än default vid återanrop. Kontakta supporten för hjälp att ställa in destinationen.

Aktivera återanrop även vid övervakad samtalskoppling

För att aktivera återanrop vid samtal kopplade övervakat så aktiverar du RETURN_CALL_ON_ATTENDEN_TRANSFER enligt nedan.

Alla inställningar

I listan hittar du alla tillgängliga inställningar samt en kort beskrivning för varje.

Inställning

Beskrivning

CALENDAR_SYNC_HIDE_SUBJECT

Don't sync calendar subject, instead set it to the profile name

DISABLE_TEAMS_FORWARDING_ON_QUEUE_CALLS

Teams will not forward calls from queues

EXTENDED_INFO_HIDE_NOT_MY_CALLS

Don't show calls others have done or received in extended info

FAILOVER_DESTINATION_ON_RETURN_CALL

Where to send return call if sender user is busy (Ask Weblink for the destination to put in)

MOBILESOFTPHONE_ALWAYS_IDLE

Set the mobile softphone to show as always idle - it will never be unavailable

MOBILESOFTPHONE_RING

Send ringing tone when dialing a mobile softphone while waiting for it to wakeup

PROPAGATE_LINESTATE_TO_TEAMS

If users line state should be reflected in Microsoft Teams (when configured)

QUEUE_MEMBER_LASTCALL_FROM_HANGUP

Use hang-up instead of answered to calculate time since last call

RETURN_CALL_ON_ATTENDED_TRANSFER

Normally we only return calls on blind, this sets attended as well (Most SIP-phones will use attended when doing blind)

SECONDS_BEFORE_RETURN_WAITON_CALL

How long do we wait on a busy call, before returning the call. Default 120 seconds

SHOW_CALLER_ON_ATTENDED_TRANSFER

Show caller (not transferer) on attended transfer

SHOW_ORG_CALLERID_ON_TRANSFER

When doing a transfer, show org callerid. Changes by set callerid will be ignored

SHOW_PSTN_NUMBER_INTERNAL

Don't show extension number internal, instead show PSTN number in order (force, profile, user)

SHOW_USER_PSTN_NUMBER_INTERNAL

Don't show extension number internal, instead show users default PSTN number (this overrides SHOW_PSTN_NUMBER_INTERNAL)

TRANSFER_ATTENDED_TIMEOUT

Override profile ring timeout on attended transfer

TRANSFER_NOT_RING_PBX_DEST

Should transfer ring on pbx-destinations

TRANSFER_NOT_TO_MESSAGE

Should transfer reach messages (hänvisning)

TRANSFER_RETURN_ON_BUSY

Should transfer reach messages (hänvisning) when user is busy

TRANSFER_RETURN_ON_NOANSWER

Return transfer calls on no answer

TRY_REINVITE_RTP

Try to reinvite rtp between devices

USE_INTERNAL_RINGER

Use Internal ring signal on most SIP devices

USE_OLD_CALLERID_ON_ATT_TRANSFER

Use old callerid behavior on attended transfer, towards PSTN and MEX

USE_QUEUE_RINGER

Use queue ring signal on Yealink devices

WAITON_IGNORE_CALLWAITING

If target user has call waiting, ignore it and wait for the user to be available.


Var den här artikeln till hjälp?

Changing your password will log you out immediately. Use the new password to log back in.
First name must have atleast 2 characters. Numbers and special characters are not allowed.
Last name must have atleast 1 characters. Numbers and special characters are not allowed.
Enter a valid email
Enter a valid password
Your profile has been successfully updated.