IT-säkerhetspaket för användare

Prev Next

För att säkerställa att er verksamhet är skyddad mot IT-hot och attacker, erbjuder vi olika åtgärdsnivåer anpassade efter era behov. Nedan följer en beskrivning av åtgärdsnivåerna somingår i våra tre IT-säkerhetspaket för Klienter

IT-säkerhet Bas

Innehåller grundläggande säkerhetstjänster som antivirus, klienthantering på distans (RMM) och InfraCom Backup för Microsoft 365. Systemen ställs på autopilot och agerar utifrån sin egen logik. Denna nivå kräver högre kunskap hos er som kund för att bedöma eventuella IT-hot och attacker.

IT-säkerhet Premium

Inkluderar alla tjänster från Bas-paketet samt avancerat mailskydd, ransomware-skydd, IT-säkerhetsträning och EDR (Endpoint Detection & Response). Ärenden hanteras av erfarna IT-säkerhetstekniker under kontorstid (8-17), vilket gör att ni kan fokusera på er egen verksamhet. Responstiden är en arbetsdag.

IT-säkerhet Platinum SOC

Erbjuder den mest omfattande säkerheten med alla tjänster från Premium-paketet plus Security Operations Center (SOC) 24/7 där ärenden hanteras dygnet runt, året om. Med denna nivå får er verksamhet ett IT-säkerhetsteam tillgängligt 24/7 och 365 dagar om året. Vanlig responstiden är 4 arbetstimmar och inom en timme om SOC’en triggas.

Tillval - extra klientdator

För användare med flera datorer finns ett tillägg som ger samma skyddsnivå till samtliga enheter.