- 17 Jun 2024
- 1 minut att läsa
- Skriv ut
- Pdf
Livechat-agent i Infinity Desktop
- Uppdaterad 17 Jun 2024
- 1 minut att läsa
- Skriv ut
- Pdf
Livechat är funktionen där kunderna via er hemsida kan kontakta agenterna i era vanliga köer direkt via en chatt istället för via telefon.
Inkommande chatt
Är du medlem i en kö där Livechat är aktiverat så kommer nya chatt-meddelanden visas i klienten på samma vis som inkommande samtal. Nedan bild visar ett inkommande chatt-meddelande, klicka på den gröna chatt-ikonen för att starta chatten. Jämfört med samtal kan du ha flera chatt-sessioner igång samtidigt.
För att starta flera chatt-sessioner så klickar du bara på den gröna ikonen vid namnet så tilldelas du chatten. Om det ligger flera chattar på kö så visas dessa i kö-överblicken.
Bilden visar en startad chatt med Kalle samt en köande från Ida.
Kö-överblicken: 0 samtal i kö, 2 chattar som ännu inte blivit besvarade och väntar i kö.
Precis som vid nya inkommande samtal i Infinity Desktop så visas det en popup vid nya inkommande chatt-meddelanden:
Pågående chatt
När du startar en chatt-session med kunden så öppnas chatt-föntret i klienten, du kan när som helst minimera och återgå till chatten genom att klicka på kundens namn. På så sätt kan du enkelt också hoppa mellan olika chattar och även samtal.
Bilden visar 2 pågående chatt-sessioner som man enkelt kan byta mellan genom att klicka på namnen.
Du kan även redigera och ta bort skickade chatt-meddelanden i klienten genom att hålla musen över ett skickat meddelande och antingen klicka på pennan för att redigera och papperskorgen för att ta bort meddelandet.
När du påbörjar en chatt blir den tilldelad dig och dina kollegor kan inte längre se den. Däremot så kan du välja att returnera chatten till kön så att någon annan kan fortsätta konversationen. När du är klar så avslutar du och klar-markerar chatten genom knappen nedan.
Returnera chatt
Klar-markera och avsluta chatt