- 07 Jun 2022
- 1 minut att läsa
- Skriv ut
- Pdf
Teams och Infinity svarsgrupper
- Uppdaterad 07 Jun 2022
- 1 minut att läsa
- Skriv ut
- Pdf
Vidarebefordring av Teams samtal och Infinity Svarsgrupper
Agenter som är aktivt inloggade i en svarsgrupp och samtidigt har satt en vidarebefordring av samtal i sin Teams klient är inte rekommenderade då detta kan påverka alla inkommande samtalen till svarsgruppen negativt. Till exempel så kan en vidarebefordring av samtal till en röstbrevlåda göra så att alla inkommande samtalen till svarsgruppen tas av agentens röstbrevlåda.
För att förhindra att svarsgrupps samtalen blir vidarebefordrat av agenternas Teams klient kan kunder med Infracom’s Infinity ändra beteendet genom att forcera att samtalen inte vidarekopplas men alltid hamnar i agentens Teams klient oberoende på vilka samtalsvidarebefordringar som är satt i agenternas Teams klient.
Logga in som adminstratör i er Infinity och gå in under Växel -> Växel – övrigt -> Inställningar
Klicka på: Disable_Teams_Forwarding_On Queue_Calls.
Ändra Värdet till 1 för att forcera beteendet att samtalen från en svarsgrupp alltid kommer att ringa på agenternas Teams klient oavsett vilken vidarebefordring är satt i agenternas Teams klient.
Glöm inte att Spara och Tillämpa ändringen.