Teams Infinity Klientinställningar

Prev Next

Klientinställningar - Teams Infinity App


Introduktion

Klientinställningar är tillgängliga från version 1.3.0 och framåt och gör det möjligt för en administratör att ställa in, låsa och dölja inställningar eller funktionalitet i vår Teams Infinity-app. Du hittar klientinställningar i vår Infinity-portal under fliken "Företag" i kategorin "Användare", och de kräver ACL-gruppen "Åtkomsträttigheter". En användare kan endast tillhöra en klientinställning per typ (Mobil/Desktop/Teams).

Varning: Administrering av inställningar kräver avancerad kunskap om Teams Infinity App och kan orsaka problem för användaren om den administreras felaktigt.


Hur det fungerar

Klientinställningar ställs in i Infinity-portalen och tillämpas på alla medlemmar i den specifika klientinställningen. Medlemmar i gruppen för klientinställningar kan behöva uppdatera Teams Infinity-appen för att få inställningarna tillämpade.

En ikon visas i verktygsfältets övre högra hörn om en användare har minst en icke-standard infinity Teams klientinställning aktiv (). Detta informerar användaren om att det finns aktiva fjärrinställningar.


Åtkomst

Åtkomstgruppen "Åtkomsträttigheter" krävs för att skapa och ställa in klientinställningar för en grupp av användare.

Rekommendationer

  • Använd endast de inställningar som behövs för att användarens konfiguration ska fungera.

  • Ställ in så lite som möjligt, annars blir det lätt en tråkig användarupplevelse för slutanvändaren.

  • Dölj inte vyer om det inte är ett krav från större företag/kunder.


Klientinställningar

Inställningarna är grupperade i dessa huvudkategorier: Användare, Profil, Köer, Samtal och Meny.

Användare

  • Dölj användares nummer: Visa/dölj alla användares nummer i instrumentpanelen. (Standardinställning: Nej)

  • Dölj inloggad användares namn: Visa/dölj användarens ikon och namn i instrumentpanelen. (Standardinställning: Nej)

Profil

  • Dölj användarprofilinfo: Detta visar eller döljer profilknappen på användarikonen samt profilkolumnen för alla användare i instrumentpanelen. (Standardinställning: Nej)

Köer

  • Filter för inkommande kö-samtal: Välj vilka inkommande kö-samtal som ska visas. Alternativ: Alla köer, Köer där medlem, eller Inga. (Standardinställning: Köer där medlem)

  • Visa agents senaste samtalstid: Visa/dölj agents senaste samtalstid. (Standardinställning: Nej)

  • Dölj agents uppringande nummer: Visa/dölj inkommande nummer som agenten pratar med. (Standardinställning: Nej)

  • Dölj agents samtalstid: Visa/dölj agentens samtalstimer under ett samtal. (Standardinställning: Nej)

  • Dölj agentnamn i köhistorik: Visa/maska alla agenters namn i samtalshistoriken. (Standardinställning: Nej)

  • Dölj antal samtal hanterade av varje agent: Visa/maska agenters dagliga samtalsräknare. (Standardinställning: Nej)

Samtal

  • Dölj samtalshistorikfilter: Visa/dölj filterikonen i samtalshistoriken under Historik-fliken. (Standardinställning: Nej)

  • Standardbeteende vid samtalsöverföring: Välj hur alla samtal överförs: Välj, Blind överföring, eller Assisterad överföring. (Standardinställning: Välj)

  • Dölj inställningar för visningsnummer: Visa/dölj alla inställningar som låter användare ändra eller se visningsnummer. (Standardinställning: Nej)

Meny

  • Tillåtna integrationer: Visa/dölj olika CRM-integreringar. (Standardinställning: Ja (alla))

  • Tillåtna automationer: Visa/dölj automationer. (Standardinställning: Ja)

  • Dölj Presence till Profil: Visa/dölj funktionen Precence till Profil. (Standardinställning: Nej)

  • Dölj avdelningsinställningar: Visa/dölj aktiveringsinställning för avdelning. (Standardinställning: Nej)