- 18 May 2022
- 1 minut att läsa
- Skriv ut
- Pdf
Teams Voicemail
- Uppdaterad 18 May 2022
- 1 minut att läsa
- Skriv ut
- Pdf
Teams Röstbrevlåda
Användarnas aktiva röstbrevlåda i Teams kan ställa till problem när användaren också är medlem i en svarsgrupp och har sin Teams röstbrevlåda i gång.
Det som kan ske är att röstbrevlådan tar över samtalen som kommer in i svarsgruppen och samtalen enbart går dit.
För att undvika det rekommenderar vi att agenterna inte kan sätta i gång sin röstbrevlåda i Teams.
Man kan stänga av möjligheten till röstbrevlådan antigen via Teams Admin Center eller via PowerShell.
Teams Admin Center:
Under Röst -> Samtalsprinciper välj Röstbrevlåda är tillgänglig för dirigering av inkommande samtal till Inte aktiverad. Spara.
Kom ihåg att välja Samtalsprincipen som agenterna använder eller skapa en ny enbart till agenterna.
Power Shell:
Anslut till er Office 365 tenant via Power Shell och använd sedan detta kommando:
Set-CsTeamsCallingPolicy -Identity Global -Allowvoicemail AlwaysDisabled
Kom ihåg att välja rätt Samtalsprincip eller skapa en ny.