Vanliga frågor om inspelning och transkribering

Prev Next

När är det tillåtet att transkribera och spela in samtal?

Ja, men det finns regler att hålla koll på. Läs mer här: Vilka regler gäller för inspelning av samtal?

Hur hanteras AI och dataskydd i era tjänster?

Vi har en tydlig AI-policy som beskriver hur vi arbetar ansvarsfullt med artificiell intelligens och dataskydd. Du hittar den tillsammans med våra övriga riktlinjer här infracom.se/infinity-ai-dokument

Var hittar jag era avtal och villkor, inklusive GDPR och DPA?

Våra dokument som belyser och reglerar det här viktiga området – inklusive Personuppgiftsbiträdesavtal (DPA), integritetspolicy och villkor – finns samlade på infracom.se/infinity-ai-dokument

Transkript och sammanfattningar

Vem kommer åt informationen?

Användare: Enbart användaren själv kommer åt transkript och sammanfattningar.

Köer: Alla som har konfigurerats med åtkomst en kö kan komma åt sammanfattningarna för alla avslutade samtal. Endast användaren som deltog i samtalet kan läsa transkriptet.

Var behandlas och lagras informationen?

Transkribering och sammanfattning av transkript sker med Microsoft Azure inom EU. Vill ni använda er egen Microsoft Azure, kontakta oss för mer information.

Informationen lagras sedan krypterat hos InfraCom i Sverige. Hur länge det skall lagras hos Infracom ställs in av kund i företagets växel, i grunden är det satt till 3 år.