Fel nummer visas från min iPhone - nya kunder

Prev Next

Om du precis porterat/flyttat dit nummer till oss kan det hända att din iPhone visar fel nummer när du ringer och SMS:ar, guiden nedan visar hur du rättar till det.

  1. Börja med att lägga till ditt nya nummer. Det gör du genom Inställningar i din iPhone:
    Inställningar → Apple-konto (Ditt namn högst upp) → Lägg till e-postadress eller nummer → Telefonnummer
    Skriv in ditt nya nummer.

  2. Öppna din kontaktbok och lägg in ditt nya nummer på ditt kort.
    Kontakter → Mitt kort (högst upp) → Lägg in ditt nya nummer

  3. Kontrollera att ditt nya nummer stämmer i Telefon-appen:
    Inställningar → Appar → Telefon → Mitt nummer

  4. Kontrollera att ditt nummer visas korrekt när du skickas SMS:
    Inställningar → Appar → Meddelanden → Skicka och ta emot

Starta om telefonen helt (ej flygplansläge).