- 11 Apr 2025
- 1 minut att läsa
- Skriv ut
- Pdf
Vanliga frågor InfraCom MTD
- Uppdaterad 11 Apr 2025
- 1 minut att läsa
- Skriv ut
- Pdf
InfraCom MTD är en avancerad säkerhetstjänst som skyddar mobila enheter mot olika typer av hot. För att hjälpa dig att få ut det mesta av tjänsten har vi sammanställt svar på några vanliga frågor.
Hur gör jag vid varning i MTD-appen?
Steg 1: Öppna MTD-appen och kontrollera varningen.
Steg 2: Följ de rekommenderade åtgärderna som appen föreslår.
Steg 3: Om problemet kvarstår, kontakta supporten för ytterligare hjälp.
Hur löser jag problem med vissa appar efter installation av MTD?
MTD använder sig av VPN för att säkerhetsställa att alla länkar inte är phisinglänkar detta kräver en VPN koppling och kan i vissa fall påverka appar. Det kan ta längre tid då länken kontrolleras. Android Auto fungerar inte med blåtand om VPN är påslaget. För att lösa detta så kan man stänga av VPN för MTD appen. Det minskar skyddet men kan behövas för att användaren ska få en sömnlös upplevelse.
Gör följande för att ta bort VPN för MTD:
Påverkar InfraCom MTD batteriförbrukningen?
Svar: InfraCom MTD är optimerad för att minimera batteriförbrukningen och påverkar inte enhetens batteritid nämnvärt.
Måste platsåtkomst vara aktiverad?
Platsfunktionen i MTD-appen kan vara avstängd, men den är viktig för att kunna visa eventuella hotzoner där du befinner dig.