Jag kan inte surfa hur gör jag?

Prev Next

Om du upplever problem att surfa med ditt mobilabonnemang kan du testa detta: 

iOS

  • Kontrollera att du är ansluten till internet via ett mobildatanät eller wifi.
    • Gå till Inställningar > Mobilnät. Kontrollera att Mobildata är aktiverat.
  • Starta om mobilen och kolla om det finns några uppdateringar att hämta.
  • Kontrollera att mobilens minne inte är slut.
  • Kontrollera dina APN-inställningar. Inställningar > Mobilnät > Alternativ för mobildata > Mobilt datanätverk. Under ”Mobildata” ska inställningarna vara:
    APN: services.telenor.se
    Användarnamn: Lämnas tom
    Lösenord: Lämnas tom
  • Nollställ dina nätverksinställningar. Inställningar > Allmänt > Nollställ > Nollställ nätverk. När du gör detta nollställs även Wi-Fi-nätverk och lösenord, mobilinställningar samt VPN- och APN-inställningar som du har använt tidigare. Efter att du har nollställt dina nätverksinställningar behöver du ställa in APN-inställningarna igen manuellt (se ovanstående punkt) samt söka upp eventuellt Wi-Fi-nätverk.

Android

  • Kontrollera att du är ansluten till internet via ett mobildatanät eller wifi.
  • Kontrollera att Mobildata är aktiverat.
  • Starta om mobilen och kolla om det finns några uppdateringar att hämta.
  • Kontrollera att mobilens minne inte är slut.
  • Kontrollera dina APN-inställningar. Inställningar > Mobilnät > Åtkomstpunktens namn (APN). Under aktiv APN ska inställningarna vara:
    APN: services.telenor.se
    Användarnamn: Lämnas tom
    Lösenord: Lämnas tom
  • Nollställ dina APN-inställningar. Inställningar > Mobilnät > Åtkomstpunktens namn (APN) > Återställ standardinställning.