- 15 Sep 2023
- 1 minut att läsa
- Skriv ut
- Pdf
Self service - hantera företagets mobilabonnemang
- Uppdaterad 15 Sep 2023
- 1 minut att läsa
- Skriv ut
- Pdf
Med Self service kan du enkelt hantera företagets mobilabonnemang, tex ändra surf, byta SIM-kort eller skapa ett nytt abonnemang.
Tips: Self service behöver aktiveras innan det kan användas, kontakta din säljare för mer information och hjälp att komma igång.
Skapa nytt abonnemang
Att skapa ett nytt abonnemang är enkelt. Välj vem det ska tillhöra, vilket SIM-kort som ska användas och vilken abonnemangsform det ska ha. Klicka Spara så konfigureras det upp.
När abonnemanget är klart får du även ett mail som bekräftar det.
Ändra abonnemangsform eller surf
För att ändra ett befintligt abonnemang klickar du på "Uppdatera" och väljer vad du vill ändra till, ändringen slår igenom inom några minuter. Uppdatera listan för att se att ändringen slagit igenom.
Spärra
Behöver du spärra ett abonnemang så klickar du på knappen för det och abonnemanget blir spärrat inom några minuter. Uppdatera listan för att se att ändringen slagit igenom.