- 20 Sep 2023
- 1 minut att läsa
- Skriv ut
- Pdf
Stäng kö, spela upp tillfällig ljudfil, brådskande meddelande före IVR
- Uppdaterad 20 Sep 2023
- 1 minut att läsa
- Skriv ut
- Pdf
Vill du kunna stänga och öppna köer utanför vanliga öppettider och vara lite mer flexibel så du kan göra detta manuellt via t.ex. Communicator (Softphone) eller mobil appen. Du använder med fördel samtalsdirigering för att åstadkomma detta.
Vill du vid helgdagar kunna spela upp en annan ljudfil och hantera när och vad som spelas upp via Communicator (Softphone) eller mobil appen så kan du använda Samtalsdirigering.
Om du ibland har brådskande/temporära meddelande såsom t.ex.
"större påverkan på support kötiderna" som du behöver spela upp innan man kommer till kön så kan du förbereda även det med en samtalsdirigering och använda Communicator eller mobilappen för att styra den.
Ska ni ha utbildning och behöver tillfälligt stänga kön kan även sådana händelser förberedas innan med samtalsdirigering så att det går att styra med ett klick via Communicator eller mobil appen.
Läs mer hur du kan sätta upp samtalsdrigering för dessa scenarier