Teams Call App
  • 01 Sep 2022
  • 3 minuter att läsa
  • Pdf

Teams Call App

  • Pdf

Article Summary

Call App

Med vår CallApp hjälper vi dig hantera dina pågående samtal och du kan hantera samtalet från app fönstret i teams, vidarekoppling, förflyttning, inspelning, kundhistorik och öppnande av tredjepars system som t.ex. ärende hanterings system eller CRM system.

För bästa upplevelse bör du eller administratören av din Office 365 tenant lägga till appen i vänster menyn i Teams och du tar ut den i eget fönster för att arbeta med under dagen.

Samtal och historik

När ett samtal är i gång ser du ikonen som visar om det är ett inkommande eller utgående samtal följt av vem du pratar med och samtalstid. Under History visas de tre senaste samtalen för just den som du pratar med och din organisation, du kan enkelt se vilka av dina kollegor som haft tidigare samtal med parten, på så sätt vet du vem som kan refereras till och vilka tider som samtal ägt rum tidigare. Du ser också om det var ett utgående eller inkommande samtal.

 

Samtalsinspelning

När du har ett aktivt samtal och CallApp uppe kan du klicka på knappen för inspelning och på så sätt starta inspelning av samtalet. Inspelade samtal hittar du i portalen i mobilappen eller i VM/Rec appen.

  

Vidarekoppling

Ett aktivt samtal kan bli vidarekopplat till en kollega eller kontakt genom en övervakad eller oövervakad vidarekoppling. Övervakad vidarekoppling ger dig chansen att först prata med kollegan eller kontakten innan du faktiskt flyttar samtalet och en oövervakad vidarekoppling skickar samtalet vidare utan att du behöver ringa upp förs 

Klicka på vidarekopplings knappen och välj sedan en ny part i listan eller skriv in ett nummer i sökfältet för att koppla direkt till ett nummer som inte är en kontakt eller kollega. Luren med en pil ger en oövervakad vidarekoppling och luren med dubbelpilar ger en övervakad vidarekoppling.  

Vid övervakade vidarekoppling får du valet Transfer för att fullfölja vidarekopplingen eller Cancel Transfer för att avsluta och gå tillbaka till samtalet.

Flytta samtal

Klicka på enhets knappen för att få upp listan av dina enheter.

I listan väljer du vilken enhet du vill flytta samtalet till och det kommer då börja ringa i den nya enheten.

Röstbrevlåda och Inspelning

I övre vänstra hörnet hittar du röstbrevlådan och inspelade samtal.

Klicka på någon av dem för att lista dina senaste ljudfiler och möjligheten att lyssna på de.

Klicka på de tre punkterna för att ladda ner till din dator.

Tredjeparts system (CRM, Ärendehantering…)

För att öppna en websida med ditt tredjeparts system klickar du på tredjeparts system knappen och din förvalda webapplikation öppnas med de inställningar du angett i inställnings fliken.

 

I Inställnings fliken väljer du tredjeparts system och lägger in de uppgifter som behövs för att ansluta. Du kan välja mellan Action URL som öppnar en webbsida med nummer som parameter i url'n, Background call som i bakgrunden anropar en sida med nummer som parameter, Dynamics 365 som öppnar upp accounts i dynamics om nummer för motparten finns i accounts eller Zendesk för att öppna ärenden för användaren med det nummer som motparten visar.

Action URL

Ange URL till ditt tredjeparts system och ersätter nummerdelen i URL:n med $CLI, exempelvis https://www.hitta.se/vem-ringde/$CLI som kommer öppna webbsidan hitta.se med motpartens nummer.

Du kan också klicka i att få websidan att öppnas automatiskt när du har ett besvarat samtal så att du slipper klicka på CRM knappen och om du vill att sidan ska öppnas så fort du har ett allokerat samtal innan det är besvarat.

Bakgrundsanrop

Används när du kommunicerar direkt med ett tredjeparts system utan att öppna en webbläsare.

Ange url till tredjepartsystemet och ersätt nummerdelen med i URL:n med $CLI, exempelvis http://localhost:36729/?CID=BCM1234&ANI=$CLI&EventType=INBOUND
På så sätt kan du få applikationer att agera med de parametrar som anges i fälten.

Mer information om tredjeparts system

Dynamics 365

Salesforce

Zendesk

SAP C4C

 Blockera inkommande samtal

Från CallApp inställningsfliken kan du som har rättigheten att ändra Caller id rout blockera inkommande samtal för din organisations och dess numer. Blockeringen kommer bli aktiv för samtliga nummer i organisationen.

För att blockera anonyma samtal skriver du in anonymous och för att blockera samtal från utländska nummer anger du prefixet 00*.

Ange nummer eller prefix du vill blockera och klicka på Add, vill du tabort en blockering klickar du på sopptunnan brevid numret.

 

 


Var den här artikeln till hjälp?

Changing your password will log you out immediately. Use the new password to log back in.
First name must have atleast 2 characters. Numbers and special characters are not allowed.
Last name must have atleast 1 characters. Numbers and special characters are not allowed.
Enter a valid email
Enter a valid password
Your profile has been successfully updated.