Telefonist i Desktop
- 13 Jun 2023
- 2 minuter att läsa
- Skriv ut
- Pdf
Telefonist i Desktop
- Uppdaterad 13 Jun 2023
- 2 minuter att läsa
- Skriv ut
- Pdf
Sammanfattning av artikeln
Tyckte du att den här sammanfattningen var användbar?
Tack för din feedback
I rollen som telefonist är Infinity Desktop ett utmärkt verktyg att använda sig av.
Gör allt från kö-hantering, koppla samtal, skicka sms och mail, eller chatta med dina kollegor. Här går vi igenom några av de vanligaste funktionerna som just en telefonist har stor användning av.
Fliken Köer - överblick och inkommande samtal
I fliken Köer ser du en lista på de köer du är inloggad i, till vänster i bilden nedan.
När du väljer en kö visas aktuell statistik som du kan behöva ha koll på Underfliken Agenter visar vilka agenter det ringer på, vilka som är upptagna och vilka som är aktiva/inaktiva i kön | |
Underfliken Samtal i Kö visar information om vilka som ringer in till kön. Du kan plocka dessa samtal i listan även om det är ett annat samtal som ligger först i kön och ringer på agenterna just nu. Toggle-knappen "Visa inringande ifrån alla köer" bockas i om man i denna vyn vill se alla inkommande samtal ifrån alla köer. |
Koppla samtal
När du har besvarat ett samtal kan du koppla det till en kollegamed antingen en enkel knapptryckning eller med drag'n'drop.
| |
När du har valt att koppla ett samtal får du 3 alternativ:
|
Ringa
I den övre kanten finns ett fält som heter "Ring / Sök". Där slår du in numret du vill ringa till, eller om du vill söka/filtrera vald flik på något. Är du i Kontaktfliken, så kan du söka/filtrera på namn eller taggar, för att få upp en kollega med ett specifikt namn, eller en specifik tagg eller skill. I bilden till vänster söker vi på "Supp" och får då träff på taggen Support som finns på användaren Isabella |
Pågående samtal
Vid ett aktivt samtal (inkommande eller utgående) har du också möjlighet att se vem på ditt företag som har talat med samma nummer tidigare. Detta ser du under kontaktfliken, och i exemplet till vänster ser vi att Isabella har haft den senaste kontakten med nummer 90510 som den aktuella användaren Andreas talar med just nu. |
SMS och mail
För att snabbt skicka ett SMS eller ett mail till någon i växeln, kan du trycka på Användaren eller Kontakten i listan och sedan ikonen bredvid antingen mobilnumret eller mail-adressen. | |
Väljer du att skicka SMS kommer du till SMS-funktionen där du väljer vilket Nummer du vill visa, samt skriver ditt meddelande innan du trycker på Skicka. Väljer du att skicka ett mail, så öppnas ditt standard e-postprogram automatiskt. |
Var den här artikeln till hjälp?