Telefonist i Desktop
  • 13 Jun 2023
  • 2 minuter att läsa
  • Pdf

Telefonist i Desktop

  • Pdf

Sammanfattning av artikeln

I rollen som telefonist är Infinity Desktop ett utmärkt verktyg att använda sig av.
Gör allt från kö-hantering, koppla samtal, skicka sms och mail, eller chatta med dina kollegor. Här går vi igenom några av de vanligaste funktionerna som just en telefonist har stor användning av.

Fliken Köer - överblick och inkommande samtal

I fliken Köer ser du en lista på de köer du är inloggad i, till vänster i bilden nedan.

köagentvy-samtalin.png

När du väljer en kö visas aktuell statistik som du kan behöva ha koll på




Underfliken Agenter visar vilka agenter det ringer på, vilka som är upptagna och vilka som är aktiva/inaktiva i kön


samtalikövy-samtalin.pngUnderfliken Samtal i Kö visar information om vilka som ringer in till kön. Du kan plocka dessa samtal i listan även om det är ett annat samtal som ligger först i kön och ringer på agenterna just nu.

Toggle-knappen "Visa inringande ifrån alla köer" bockas i om man i denna vyn vill se alla inkommande samtal ifrån alla köer. 

Koppla samtal

När du har besvarat ett samtal kan du koppla det till en kollegamed antingen en enkel knapptryckning eller med drag'n'drop.
  1. Klickapå  koppla-symbolen jämte varje användare
  2. Drag'n'drop av samtalet till den användare du vill koppla till.



När du har valt att koppla ett samtal får du 3 alternativ: 
  • Direkt - koppla direkt
  • Övervakad överföring - prata med den du kopplar till först
  • Sätt samtal på vänt - tills din kollega blir ledig.

SE-kopplautfall-samtalin.png

Ringa

I den övre kanten finns ett fält som heter "Ring / Sök". Där slår du in numret du vill ringa till, eller om du vill söka/filtrera vald flik på något.
Är du i Kontaktfliken, så kan du söka/filtrera på namn eller taggar, för att få upp en kollega med ett specifikt namn, eller en specifik tagg eller skill. 
I bilden till vänster söker vi på "Supp" och får då träff på taggen Support som finns på användaren Isabella

Pågående samtal

Vid ett aktivt samtal (inkommande eller utgående) har du också möjlighet att se vem på ditt företag som har talat med samma nummer tidigare.
Detta ser du under kontaktfliken, och i exemplet till vänster ser vi att Isabella har haft den senaste kontakten med nummer 90510 som den aktuella användaren Andreas talar med just nu.
vemsomsisttalademednumret.png

SMS och mail

skickasmsochmail.png

För att snabbt skicka ett SMS eller ett mail till någon i växeln, kan du trycka på Användaren eller Kontakten i listan och sedan ikonen bredvid antingen mobilnumret eller mail-adressen.
skickasms.pngVäljer du att skicka SMS kommer du till SMS-funktionen där du väljer vilket Nummer du vill visa, samt skriver ditt meddelande innan du trycker på Skicka.
Väljer du att skicka ett mail, så öppnas ditt standard e-postprogram automatiskt.



Var den här artikeln till hjälp?

Changing your password will log you out immediately. Use the new password to log back in.
First name must have atleast 2 characters. Numbers and special characters are not allowed.
Last name must have atleast 1 characters. Numbers and special characters are not allowed.
Enter a valid email
Enter a valid password
Your profile has been successfully updated.