- 17 Jun 2024
- 1 minut att läsa
- Skriv ut
- Pdf
Skapa egen branding
- Uppdaterad 17 Jun 2024
- 1 minut att läsa
- Skriv ut
- Pdf
Branding eller varumärke används för att ställa i chattens färger, logotype och länkar. Detta för att få chatten att smälta ihop med utseendet på hemsidan. Du kan skapa flera olika brand som sedan kan användas i konfigurationen av chatt-widgeten. Det gör du i Infinity-portalen under Övrigt > Livechattkonfigurering>Branding
Börja med att sätta en Titel på din nya branding. Titeln är namnet på din chatt och kommer även visas under menyn i chatt-widgeten. Förslagsvis företagets namn.
Namn är det som kommer visas högst upp i din chatt-widget efter att kunden startat en chatt-session men innan en tilldelad agent ansluter till chatten, oftast samma namn som du har på kön i Infinity. När en agent har anslutit så ändras namnet till den anslutna agentens namn.
Informationstext är en kortfattad text som visas innan kunderna valt att starta en ny chatt-session.
Loggo-URL är webbadressen till den logotype eller bild du vill visa när fönstret öppnas. I fältet Privacy-URL kan du länka till er privacy-policy och Hjälp-URL länkar till FAQ.
Färgschema
Här ställer man in vilka färger chatt-widgeten ska se ut på hemsidan. Nedan lista visar vart färgerna i widgeten används.
Main color
är färgen för chatt-ikonen samt även färgen som visas högst upp i chatt-fönstret.MainTextColor
färg på texten högst upp i chattfönstretAgentChattbubbla
Färgen på chattbubblan från agentenAgentchattext
Färgen på texten i chattbubblar från agentenKundchattbubbla
Färg för kundens chattbubblaKundchattext
Färg på kundens text i chatSkicka-knapp
Färg på skicka-knappen i chatt-widgeten