Skapa egen branding

Prev Next

Branding eller varumärke används för att ställa i chattens färger, logotype och länkar. Detta för att få chatten att smälta ihop med utseendet på hemsidan. Du kan skapa flera olika brand som sedan kan användas i konfigurationen av chatt-widgeten. Det gör du i Infinity-portalen under Övrigt > Livechattkonfigurering> Branding”


Börja med att sätta en Titel på din nya branding. Titeln är namnet på din chatt och kommer även visas under menyn i chatt-widgeten. Förslagsvis företagets namn.

Namn är det som kommer visas högst upp i din chatt-widget efter att kunden startat en chatt-session men innan en tilldelad agent ansluter till chatten, oftast samma namn som du har på kön i Infinity. När en agent har anslutit så ändras namnet till den anslutna agentens namn.

Informationstext är en kortfattad text som visas innan kunderna valt att starta en ny chatt-session.

Loggo-URL är webbadressen till den logotype eller bild du vill visa när fönstret öppnas. I fältet Privacy-URL kan du länka till er privacy-policy och Hjälp-URL länkar till FAQ.

Färgschema

Här ställer man in vilka färger chatt-widgeten ska se ut på hemsidan. Nedan lista visar vart färgerna i widgeten används.

  1. Main color
    är färgen för chatt-ikonen samt även färgen som visas högst upp i chatt-fönstret.

  2. MainTextColor
    färg på texten högst upp i chattfönstret

  3. AgentChattbubbla
    Färgen på chattbubblan från agenten

  4. Agentchattext
    Färgen på texten i chattbubblar från agenten

  5. Kundchattbubbla
    Färg för kundens chattbubbla

  6. Kundchattext
    Färg på kundens text i chat

  7. Skicka-knapp
    Färg på skicka-knappen i chatt-widgeten