Med Infinity livetranskribering kan du:
Spela in och omvandla tal till text direkt.
Visa transkriptet i klienten med möjlighet att expandera för full text.
Generera automatiska sammanfattningar av samtalet.
Enkelt kopiera sammanfattningen för att använda exempelvis i ett ärendehanteringssystem.
Aktivera funktionen
Livetranskribering aktiveras enkelt i växelportalen, det görs separat per kö respektive användare för att ha full flexibilitet.
Funktionen kräver licens, har du beställt licensen och fått bekräftat att den är aktiv så ser du att den dyker upp på “Översikt” och du kan gå vidare med att aktivera för köer och användare.

För köer och användare
Inställningen finns per kö direkt under inställningarna. För användare finns den under fliken Övrigt på respektive användare.

När du aktiverar inställningen så behöver du även bekräfta ditt val.

På köer transkriberas alla samtal som besvaras i kön. För användare transkriberas både in- och utgående samtal, dvs även kösamtal som användaren besvarar oavsett om kön har transkribering aktiverad. Tjänsten kräver licens för att vara tillgänglig, kontakta oss för mer information och val av vilket paket som passar er.
För användare aktiveras det genom användarinställningarna under fliken Övrigt.
För köer aktiveras det under köinställningarna per kö.
Ansvar att informera!
För att transkribering ska vara tillåten behöver minst en av parterna känna till att det sker, läs mer.
För köer rekommenderar vi att ni informerar med ett ljud i flödet innan kön: “samtalet kan spelas in i kvalitets- och utbildningssyfte“.
Hur fungerar det för användaren?
I Desktop visas en AI-ikon när samtalet transkriberas så att du kan läsa transkriptet löpande under samtalet och direkt efter får du en sammanfattning. Läs mer på Livetranskribering i Desktop.