Portera/flytta ut nummer
- 01 Feb 2022
- 1 minut att läsa
- Skriv ut
- Pdf
Portera/flytta ut nummer
- Uppdaterad 01 Feb 2022
- 1 minut att läsa
- Skriv ut
- Pdf
Sammanfattning av artikeln
Tyckte du att den här sammanfattningen var användbar?
Tack för din feedback
Vill du portera ut ett eller flera nummer (flytta till en annan operatör)?
För att vi ska kunna hantera en utportering behöver vi veta vilket/vilka nummer det gäller samt hur vi ska göra med tjänsten om det fortfarande är bindningstid kvar.
Skicka ett mail till info.icc@infracom.se och ange:
- Ditt/företagets namn och kundnummer
- Vilket/vilka nummer det gäller
- När ska numret porteras
- Ska numret byta ägare behöver vi få information om vem den nya ägaren kommer vara
Observera:
- Det är endast den som står som ägare/firmatecknare som har rätt att avsluta tjänster, annars krävs fullmakt
- Har ni tjänster med bindningstid kommer vi skicka en slutfaktura på den återstående bindningstiden
När du fått ok på ovan kan du kontakta din nya operatör så kan de skicka in en sk porteringsförfrågan till oss.
Se även:
Var den här artikeln till hjälp?