Portera/flytta ut nummer
  • 01 Feb 2022
  • 1 minut att läsa
  • Pdf

Portera/flytta ut nummer

  • Pdf

Sammanfattning av artikeln

Vill du portera ut ett eller flera nummer (flytta till en annan operatör)?

För att vi ska kunna hantera en utportering behöver vi veta vilket/vilka nummer det gäller samt hur vi ska göra med tjänsten om det fortfarande är bindningstid kvar.

Skicka ett mail till info.icc@infracom.se och ange:

  1. Ditt/företagets namn och kundnummer
  2. Vilket/vilka nummer det gäller
  3. När ska numret porteras
  4. Ska numret byta ägare behöver vi få information om vem den nya ägaren kommer vara

Observera:

  • Det är endast den som står som ägare/firmatecknare som har rätt att avsluta tjänster, annars krävs fullmakt
  • Har ni tjänster med bindningstid kommer vi skicka en slutfaktura på den återstående bindningstiden

När du fått ok på ovan kan du kontakta din nya operatör så kan de skicka in en sk porteringsförfrågan till oss.

Se även:


Var den här artikeln till hjälp?

What's Next
Changing your password will log you out immediately. Use the new password to log back in.
First name must have atleast 2 characters. Numbers and special characters are not allowed.
Last name must have atleast 1 characters. Numbers and special characters are not allowed.
Enter a valid email
Enter a valid password
Your profile has been successfully updated.