Enheter
  • 24 May 2023
  • 1 minut att läsa
  • Pdf

Enheter

  • Pdf

Sammanfattning av artikeln

För att en användare ska kunna ringa och ta emot samtal behövs  enheter. Det finns en lång lista på enheter att använda i Infinity, de kan delas upp i följande huvudkategorier:

  • Mobiltelefoner
  • Desktop Softphone
  • Mobil Softphone
  • Microsoft Teams
  • Integrerade bordstelefoner och DECT
  • Fristående SIP-enheter

Lägg till enhet

Här går vi igenom hur du lägger till en mobil och en Desktop, men principen är densamma för övriga enheter även om inställningarna skiljer sig åt.

För att lägga till  enheter på en användare så går du in på aktuell användare och klickar på "+"-knappen längst upp till höger i rutan för Enheter

Mobil enhet

För att knyta ett mobilabonnemang till en användare är det två inställningar du behöver göra:

Användare: här ser du vilken användare du lägger till enheten för

Model: välj "Mobile Mex (MEX)"

Virtual number: ange användarens mobilnummer i formatet 07...

Voicemail type: vi rekommenderar att ni använder inställningen InfraCom för att använda växelns brevlåda även för mobilen


Glöm inte att  när du är klar!

Infinity Desktop - Softphone

Till skillnad från mobiler kan vår softphone läggas till på flera användare samtidigt. Börja med att välja:
Model: "Unified Communicator"
Därefter får du upp alla användare och kan då välja vilka som ska ha Infinity Desktop genom att markera dem med

De övriga inställningarna kan du låta vara som de är i de allra flesta fall.


Glöm inte att  när du är klar!

Läs mer: Kom igång med Infinity Desktop


Var den här artikeln till hjälp?

Changing your password will log you out immediately. Use the new password to log back in.
First name must have atleast 2 characters. Numbers and special characters are not allowed.
Last name must have atleast 1 characters. Numbers and special characters are not allowed.
Enter a valid email
Enter a valid password
Your profile has been successfully updated.