- 09 Apr 2025
- 1 minut att läsa
- Skriv ut
- Pdf
Enheter
- Uppdaterad 09 Apr 2025
- 1 minut att läsa
- Skriv ut
- Pdf
För att en användare ska kunna ringa och ta emot samtal behövs enheter. Det finns en lång lista på enheter att använda i Infinity, de kan delas upp i följande huvudkategorier:
Mobiltelefoner
Desktop Softphone
Mobil Softphone
Microsoft Teams
Integrerade bordstelefoner och DECT
Fristående SIP-enheter
Lägg till enhet
Här går vi igenom hur du lägger till en mobil och en Desktop, men principen är densamma för övriga enheter även om inställningarna skiljer sig åt.
För att lägga till enheter på en användare så går du in på aktuell användare och klickar på "+"-knappen längst upp till höger i rutan för Enheter
Mobil enhet
För att knyta ett mobilabonnemang till en användare är det två inställningar du behöver göra:
Användare: här ser du vilken användare du lägger till enheten för
Model: välj "Mobile Mex (MEX)"
Virtual number: ange användarens mobilnummer i formatet 07...
Voicemail type: vi rekommenderar att ni använder inställningen InfraCom för att använda växelns brevlåda även för mobilen
Glöm inte att när du är klar!
Infinity Desktop - Softphone
Till skillnad från mobiler kan vår softphone läggas till på flera användare samtidigt. Börja med att välja:
Model: "Unified Communicator"
Därefter får du upp alla användare och kan då välja vilka som ska ha Infinity Desktop genom att markera dem med
De övriga inställningarna kan du låta vara som de är i de allra flesta fall.
Glöm inte att när du är klar!
Läs mer: Kom igång med Infinity Desktop