Ring med Desktop
  • 22 Nov 2023
  • 1 minut att läsa
  • Pdf

Ring med Desktop

  • Pdf

Sammanfattning av artikeln

Här går vi igenom hur du gör för att ringa och hantera dina samtal med Desktop. 

Utgående samtal

För att ringa med Desktop kan du:

  • Klicka på luren vid en kollega, kontakt eller i samtalshistoriken
  • Mata in önskat nummer i Ring/Sök-fältet längst upp
  • Använda Click-to-call från en annan applikation eller websida

Inkommande samtal

När ett samtal kommer till dig, antingen direkt eller från en grupp, så kan du svara genom att:

  • Klicka på den gröna luren längst till vänster
  • Använda snabbkommando Alt + Enter (Win) eller Option + Enter (mac)

Samtalsresan

När du har ett inkommande ser du direkt hur samtalet har kommit till dig, antingen direkt eller via menyer och köer. Det ger dig också information om den inringande har väntat länge i kö.

Varje steg i tidslinjen presenteras med en ikon enligt nedan, tidpunkt och en förklarande text.

IVR - Knappvalsmeny spelad

IVR - Knappval utfört

 Samtal besvarat av en kollega

 Kö - Samtal har placerats i kö

Varning - SLA uppnådd (färgen beror på tid, gul/röd)

 Direkt flytt

Övervakad flytt

Återanrop - Agenten besvarade inte samtalet

 Nu


Hantera pågående samtal

När du har ett pågående samtal kan du använda följande kontroller för att hantera samtalet


Avsluta samtalet

Spela in samtalet

Stäng av mikrofonen samt välj vilken mikrofon du vill använda

Stäng av högtalaren samt välj vilken högtalare du vill använda

Byt enhet för samtalet, tex koppla det till mobilen

Koppla samtal

För att koppla ett samtal vidare till en kollega eller kontakt kan du göra på något av följande sätt.

  • Ange det nummer du vill koppla till i Ring/Sök och klicka på koppla-knappen
  • Ta tag i samtalet med musen och dra det dit du vill koppla det
  • Klicka på koppla-knappen vid en kollega eller kontakt

Samtalshistorik

I menyn till vänster finns din samtalshistorik alltid tillgänglig, har du missade samtal indikeras det med en röd ruta med antalet missade samtal i.

Det finns olika flikar för att du ska kunna hitta olika typer av samtal, tex utgående eller missade, i grunden ser du alla samtal i kronologisk ordning. För varje samtal anger pilen om det var utgående eller inkommande och om det besvarades eller inte. Det står även vilket klockslag samtalet gjordes och hur länge det pågick.



Var den här artikeln till hjälp?

Changing your password will log you out immediately. Use the new password to log back in.
First name must have atleast 2 characters. Numbers and special characters are not allowed.
Last name must have atleast 1 characters. Numbers and special characters are not allowed.
Enter a valid email
Enter a valid password
Your profile has been successfully updated.