- 22 Nov 2023
- 1 minut att läsa
- Skriv ut
- Pdf
Ring med Desktop
- Uppdaterad 22 Nov 2023
- 1 minut att läsa
- Skriv ut
- Pdf
Här går vi igenom hur du gör för att ringa och hantera dina samtal med Desktop.
Utgående samtal
För att ringa med Desktop kan du:
- Klicka på luren vid en kollega, kontakt eller i samtalshistoriken
- Mata in önskat nummer i Ring/Sök-fältet längst upp
- Använda Click-to-call från en annan applikation eller websida
Inkommande samtal
När ett samtal kommer till dig, antingen direkt eller från en grupp, så kan du svara genom att:
- Klicka på den gröna luren längst till vänster
- Använda snabbkommando Alt + Enter (Win) eller Option + Enter (mac)
Samtalsresan
När du har ett inkommande ser du direkt hur samtalet har kommit till dig, antingen direkt eller via menyer och köer. Det ger dig också information om den inringande har väntat länge i kö.
Varje steg i tidslinjen presenteras med en ikon enligt nedan, tidpunkt och en förklarande text.
IVR - Knappvalsmeny spelad IVR - Knappval utfört Samtal besvarat av en kollega Kö - Samtal har placerats i kö Varning - SLA uppnådd (färgen beror på tid, gul/röd) | Direkt flytt Övervakad flytt Återanrop - Agenten besvarade inte samtalet Nu |
Hantera pågående samtal
När du har ett pågående samtal kan du använda följande kontroller för att hantera samtalet
Avsluta samtalet
Spela in samtalet
Stäng av mikrofonen samt välj vilken mikrofon du vill använda
Stäng av högtalaren samt välj vilken högtalare du vill använda
Byt enhet för samtalet, tex koppla det till mobilen
Koppla samtal
För att koppla ett samtal vidare till en kollega eller kontakt kan du göra på något av följande sätt.
- Ange det nummer du vill koppla till i Ring/Sök och klicka på koppla-knappen
- Ta tag i samtalet med musen och dra det dit du vill koppla det
- Klicka på koppla-knappen vid en kollega eller kontakt
Samtalshistorik
I menyn till vänster finns din samtalshistorik alltid tillgänglig, har du missade samtal indikeras det med en röd ruta med antalet missade samtal i.
Det finns olika flikar för att du ska kunna hitta olika typer av samtal, tex utgående eller missade, i grunden ser du alla samtal i kronologisk ordning. För varje samtal anger pilen om det var utgående eller inkommande och om det besvarades eller inte. Det står även vilket klockslag samtalet gjordes och hur länge det pågick.