Skapa Samtalsdirigering
  • 20 Sep 2022
  • 1 minut att läsa
  • Pdf

Skapa Samtalsdirigering

  • Pdf

Sammanfattning av artikeln

Samtalsdirigering är det enklaste sättet för användarna i växeln att göra undantag i det ordinarie schemat, tex vid röd dag, eller om man vill kunna lägga till ett extra meddelande innan en kö. Läs Samtalsdirigering hur, när, varför? för att få veta mer. 

Gå till  Företag->Växel->Växel övrigt->Samtalsdirigering och skapa en ny genom att fylla i följande:
  • Namn: ange ett beskrivande namn
  • Åtkomstnummer: ange ett nummer som sedan används för att aktivera och deaktivera tillsammans med koden "*280"
  • Destination om aktiv: ange vad som ska hända när samtalsdirigeringen är aktiv, tex ett meddelande som säger att företaget har tillfälligt stängt
  • Destination om inaktiv: ange vad som ska hända när samtalsdirigeringen inte är aktiv, normalt den ordinarie tidsbaserade styrningen som skapades i steget innan.
  • Tillstånd: ska den samtalsdirigeringen vara aktiv direkt, normalt "Nej"
  • Beskrivning: valfri beskrivning av samtalsdirigeringen
  • Glöm inte att Spara

Var den här artikeln till hjälp?

Changing your password will log you out immediately. Use the new password to log back in.
First name must have atleast 2 characters. Numbers and special characters are not allowed.
Last name must have atleast 1 characters. Numbers and special characters are not allowed.
Enter a valid email
Enter a valid password
Your profile has been successfully updated.