- 09 Apr 2025
- 1 minut att läsa
- Skriv ut
- Pdf
Samtalsdirigering
- Uppdaterad 09 Apr 2025
- 1 minut att läsa
- Skriv ut
- Pdf
Samtalsdirigering är det enklaste sättet för användarna i växeln att göra undantag i det ordinarie schemat, tex vid röd dag, eller om man vill kunna lägga till ett extra meddelande innan en kö. Läs Samtalsdirigering hur, när, varför? för att få veta mer.
Gå till Företag->Växel->Växel övrigt->Samtalsdirigering och skapa en ny genom att fylla i följande:
Namn: ange ett beskrivande namn
Åtkomstnummer: ange ett nummer som sedan används för att aktivera och deaktivera tillsammans med koden "*280"
Destination om aktiv: ange vad som ska hända när samtalsdirigeringen är aktiv, tex ett meddelande som säger att företaget har tillfälligt stängt
Destination om inaktiv: ange vad som ska hända när samtalsdirigeringen inte är aktiv, normalt den ordinarie tidsbaserade styrningen som skapades i steget innan.
Tillstånd: ska den samtalsdirigeringen vara aktiv direkt, normalt "Nej"
Beskrivning: valfri beskrivning av samtalsdirigeringen
Glöm inte att Spara