Infinity Teams App - 1.2.0
  • 11 Apr 2023
  • 5 minuter att läsa
  • Mörk
    Ljus
  • Pdf

Infinity Teams App - 1.2.0

  • Mörk
    Ljus
  • Pdf

Article Summary

Infinity Teams-appen för Microsoft Teams gör det möjligt för dig att hantera och förenkla din kommunikation med kollegor och kontakter.

Översikt

Appen har fem paneler och en generell sökfunktion

  1. Current call - allt du behöver veta om samtalet och de funktioner du behöver för att hantera det
  2. Interactions/History – tidigare kontakter med andra samtalsparten och din samtalshistorik
  3. Users – alla kollegor i Infinity
  4. Queues – alla samtalsköer i Infinity
  5. Contacts – dina och företagets externa kontakter, importerade och synkroniserade i Infinity
Utforska panelerna i avsnitten nedan och ta reda på hur du kan använda dem för att göra ditt arbete enklare

Current call

Förstå och hantera dina pågående samtal. Denna panel visas endast när du har ett aktivt samtal. Utan pågående samtal kommer utrymmet att användas av  Users-panelen.


I aktuellt samtal hittar du namn, uppringningsnummer, samtaltid och namn på kontakt i det integrerade systemet, om det är anslutet med en integration. Du kan automatiskt eller manuellt öppna kundkortet i din CRM. Läs mer om Integrationer.

I det övre högra hörnet hittar du följande samtalskontrollknappar:

parkeraspela inöppna integrationöverför till annan enhetlägg på

Panelen visar en dynamisk tidslinje över det aktuella samtalet för att ge dig historiken över samtalet så att du vet om det är ett direkt samtal eller ett samtal som överförts till dig. Det ger dig också en varning om att den som ringer har väntat i kö länge. Varje steg i tidslinjen representeras med en av ikonerna nedan, relativ tidsstämpel och en hjälptext.

Menyval - uppspelat

Menyval - val gjort

Samtal besvarat av kollega

Kögrupp - samtal kom till kö

Varning - SLA brutet i kö

Samtal kopplat direkt/blindflytt

Samtal kopplat med övervakning

Nu

Interactions/History

Detta är en kombinerad vy som automatiskt växlar till aktiva samtal för att visa interaktioner med den andra parten. Utan aktiva samtal visas din historik.

Vyn Interaktioner visar tidigare interaktioner med den uppringande/uppringda parten genom att söka i hela företagets samtalshistorik. Detta gör det lättare för dig att veta vilken kollega kunden tidigare har talat med.

Historikvyn visar din samtalshistorik med samtalsriktning, från, till och tidsstämpel.

Inkommande samtal

Utgående samtal

Users

I Users kan du se dina kollegors aktiva profil (tillgänglig, upptagen, i ett möte etc.) från telefonsystemet. Detta hjälper dig att fatta ett beslut om hur du ska kontakta den berörda medarbetaren.


För varje kollega finns följande information och val:

Avatar & profil ikon
Namn
Samtals status
Aktiv profil
Samtliga telefonnummer
Knappar för direkt & övervakad flytt*
Knappar för Chatt, E-mail, SMS, Ring & Favorit
Knapp för snabbmeddelande om pågående samtal*

* dessa knappar visas endast vid aktivt samtal

Funktionalitet läggs till genom möjligheten att expandera/minimera fältet Användare för att få mer köinformation synlig samt möjligheten att sortera användare eller profiler i alfabetisk ordning.  

Observera: Användare som är markerade som favoriter visas alltid överst.


Tips: Om du inte redan har tilldelat "im:" och "tel:" URL:er till din Teams-app, sök efter "Standardprogram" i Windows, klicka på den och välj "Välj standardprogram efter protokoll", bläddra ner till IM och TEL och välj Teams som standardprogram.

Tips: Söksektionen för användare letar också efter taggar, så se till att lägga till taggar i form av användarkunskaper och information för att göra det lättare att hitta rätt kollega i varje situation.

Queues

I panelen Queues hittar du organisationens samtalsköer listade med deras aktuella status.

Precis som för användarna kan fältet Köer också utökas/minimeras och köer som användaren är agent i kommer alltid att sorteras överst samt visar en knapp för inloggning/avslutning.

Status visar hur många som väntar i kön just nu, hur många agenter som kan hantera samtalen, genomsnittlig väntetid och servicenivån i köerna vid en viss tidpunkt. När inga agenter är inloggade visas en ikon för en enskild användare. Om du vill få mer information om vilka agenter som för närvarande är aktiva i en kö använder du valfunktionen maximera/minimera för den specifika kön.

Du kan vidarebefordra, ringa eller överföra samtal till dina köer genom att klicka på ikonen för köernas telefon när du har ett aktivt samtal.


Tips: Namnge dina köer så att du och dina kollegor vet vad de arbetar med i den kön.

Contacts

Panelen Contacts listar dina och företagets externa kontakter, importerade och synkroniserade i Infinity. Du kan såklart även lägga till kontakter manuellt om du föredrar det.
Vill du ringa ett nummer som inte finns på en kontakt eller i samtalshistoriken så skriver du in det i sökfältet och klickar på numret som kommer upp i kontaktlistan.

Kontakter som är markerade som favoriter kommer alltid att ligga överst och kontaktnamnen kan sorteras alfabetiskt vid behov.

Queue Calls

Här hittar du organisationens inkommande kösamtal. Vyn dyker enbart upp vid nya samtal till en kö och lägger sig över den nedre delen av Contacts panelen.

Samtalen listas så att du kan se vilken kö samtalet befinner sig i, vilket nummer som ringer och hur länge de har stått i samtalskön.Med den högra ikonen kan du välja samtal och få dem att ringa dig direkt.

Det finns flera sätt att söka på:

  • Sökfältet i varje panel ger träffar endast inom panelen
  • Längst upp till vänster kan du söka i alla paneler samtidigt. På det sättet kan söka brett bland både kollegor, externa kontakter och grupper.

Om du har ett samtal där du måste koppla vidare till någon som kan något om "team", kan du helt enkelt söka på "Teams" i huvudsökfältet och få fram alla användare med den taggen, alla köer som heter något i stil med "Teams" och alla externa kontakter som heter "Teams". Utifrån resultaten kan du se om du har en användare som du skulle kunna koppla över till eller om det finns en kö som kan hantera ditt samtal. Du kan lägga till och hantera taggar för användare i din Infinityportal.


Tips: Om du inte hittar den du letar efter men känner till numret kan du skriva in numret i sökfältet och få det som ett alternativ i avsnittet Kontakter.

Calls

Genom att skriva in ett nummer i huvudsökfältet visas en telefonikon till höger om det, klicka på denna ikon för att ringa ett samtal till det numret via Teams klienten.

Audio Files

I det övre högra hörnet hittar du dina samtalsinspelningar och din röstbrevlåda, klicka på varje ikon för att öppna dem i appen.


Integrations

Den här fliken används för integrationer och automatisering tillsammans med Infinity Teams-appen. Läs mer om våra integrationer här.

Settings

Inställningar är en separat flik där du kan blockera samtal och ställa in ditt utgående visningsnummer. Här kan användaren också logga ut från Infinity-appen. För att logga in igen går du till fliken Dashboard.

Installera

Läs hur du gör i Installera Infinity Teams Steg-för-steg


Var den här artikeln till hjälp?

Changing your password will log you out immediately. Use the new password to log back in.
First name must have atleast 2 characters. Numbers and special characters are not allowed.
Last name must have atleast 1 characters. Numbers and special characters are not allowed.
Enter a valid email
Enter a valid password
Your profile has been successfully updated.