Infinity Teams App
  • 15 Nov 2022
  • 4 minuter att läsa
  • Mörk
    Ljus
  • Pdf

Infinity Teams App

  • Mörk
    Ljus
  • Pdf

Appen Infinity för Microsoft Teams är för alla användare och samlar företagstelefonin i Teams.

Se vår film som går igenom den eller läs vidare nedan.

Översikt

Appen har fem paneler och en generell sökfunktion

  1. Current call - allt du behöver veta om samtalet och de funktioner du behöver för att hantera det
  2. Interactions/History – tidigare kontakter med andra samtalsparten och din samtalshistorik
  3. Users – alla kollegor i Infinity
  4. Queues – alla samtalsköer i Infinity
  5. Contacts – dina och företagets externa kontakter, importerade och synkroniserade i Infinity
Utforska de olika panelerna nedan och se hur de kan göra din arbetsdag lättare.

Current call

Här finns all information om ditt samtal och de funktioner du behöver för att kunna hantera det, tex koppla eller spela in. Panelen visas endast under pågående samtal, när samtalet är avslutat expanderar Users-panelen och använder utrymmet.


Uppe till vänster finns kontaktnamn, telefonnummer, samtalstid och namnet från aktiv integration. Med våra integrationer kan du även automatiskt öppna kundkortet i ert CRM när en kund ringer, läs mer om Integrationer.

I det övre högra hörnet hittar du följande funktioner för att du effektivt ska kunna hantera samtalet:

parkeraspela inöppna integrationöverför till annan enhetlägg på

Den undre delen av panelen visar samtalets resa genom växeln fram till dig, det gör att du snabbt ser var samtalet kom in till företaget och om det är kopplat till dig eller kommer direkt. Du får även en extra varning om samtalet stått länge i kö. Varje steg i samtalsresan representeras av steg av en av ikonerna nedan tillsammans med tidpunkt och en förklarande text.

Menyval - uppspelat

Menyval - val gjort

Samtal besvarat av kollega

Kögrupp - samtal kom till kö

Varning - SLA brutet i kö

Samtal kopplat direkt/blindflytt

Samtal kopplat med övervakning

Nu

Interactions/History

Den här panelen har dubbel funktionalitet beroende på om det finns ett pågående samtal eller inte. Vid pågående samtal visas tidigare samtal med den andra parten som någon på företaget har haft. Utan pågående samtal visas din egen samtalshistorik.

Interactions kallar vi historiken när du har ett pågående samtal. Då visas tidigare samtal som gjort till/från numret som du pratar med. Detta gör det lättare för dig att tex förstå vem du ska koppla till om någon ringer in och vill prata med samma kollega som förra gången.

History är din egen samtalshistorik i formatet: samtalets riktning, uppringande part, uppringd part och tidpunkt. Behöver du komma åt din egen samtalshistorik när du har ett pågående samtal kan du givetvis växla tillbaka till History från Interactions.

Inkommande samtal

Utgående samtal

Users

Här finns alla dina kollegor i växeln och du kan se deras aktiva profil (tillgänglig, upptagen, möte mm.) för att på så sätt avgöra hur du bäst kontaktar din kollega för tillfället.

För varje kollega finns följande information och val:

Avatar & profil ikon
Namn
Samtals status
Aktiv profil
Samtliga telefonnummer
Knappar för direkt & övervakad flytt*
Knappar för Chatt, E-mail, SMS, Ring & Favorit
Knapp för snabbmeddelande om pågående samtal*

* dessa knappar visas endast under pågående samtal

Tips: Gör Teams till standardapp för im: och tel: länkar för att knapparna för chatt och e-mail ska fungera. Öppna standardappar i Windows och gå till välj efter länk/protokoll. Leta upp IM och TEL och ange Teams som standardapp.

Tips: En sökning bland användarna ger träff även på taggar. Lägg därför till taggar för avdelningar och kunskapsområden så går det lätt att hitta kollegor utan att veta vem som kan vad.

Queues

I Queues panel hittar du företagets alla köer med en överblick av status just nu.

Status visar hur många som står i kö, hur många agenter som är aktiva, medelväntetid och servicenivå. Du kan också välja att se och ändra vilka agenter som är aktiva respektive pausade samt koppla till kön om du har ett pågående samtal.

Contacts

Panelen Contacts listar dina och företagets externa kontakter, importerade och synkroniserade i Infinity. Du kan såklart även lägga till kontakter manuellt om du föredrar det.
Vill du ringa ett nummer som inte finns på en kontakt eller i samtalshistoriken så skriver du in det i sökfältet och klickar på numret som kommer upp i kontaktlistan.

Läs mer: 

Det finns flera sätt att söka på:

  • Sökfältet i varje panel ger träffar endast inom panelen
  • Längst upp till vänster kan du söka i alla paneler samtidigt. På det sättet kan söka brett bland både kollegor, externa kontakter och grupper.

Har du ett samtal du vill koppla men inte vet vilken kollega som kan hjälpa till med Teamsfrågor så kan du söka på "Teams" i det översta sökfältet. Du får då upp alla kollegor som har taggats med teams samt alla köer och externa kontakter som heter något med teams. Utifrån resultatet är det lätt att välja en tillgänglig kollega eller en kö som har rätt kompetens. Taggar hanteras i Infinityportalen.

Tips: Om du inte hittar det du letar efter men kan numret kan du såklart ange numret och sen ringa eller koppla till det i Contacts panelen.

Settings

Inställningarna finns i en egen tab och här ställer du in den integration du vill använda, samtalsblockering och visningsnummer.

Installera

Läs hur du gör i Installera Infinity Teams Steg-för-steg


Var den här artikeln till hjälp?

What's Next
Changing your password will log you out immediately. Use the new password to log back in.
First name must have atleast 2 characters. Numbers and special characters are not allowed.
Last name must have atleast 1 characters. Numbers and special characters are not allowed.
Enter a valid email
Enter a valid password
Your profile has been successfully updated.